Szeretettel köszöntelek Kaposvár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kaposvár közösségi portál vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek Kaposvár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kaposvár közösségi portál vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek Kaposvár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kaposvár közösségi portál vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek Kaposvár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kaposvár közösségi portál vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát Keller Gábor indította 14 éve
A szó – mediare – eredeti jelentése:
* középen állni,
* egyeztetni,
* közbenjárni,
* közvetíteni,
* békéltetni.
A mediáció egy speciális konfliktuskezelési módszer, amelynek lényege, hogy a két fél vitájában, mind a két fél közös beleegyezésével egy semleges harmadik fél (mediátor) jár közben.
A mediátor a problémamegoldó folyamat keretében segít tisztázni a konfliktus természetét, segít olyan megoldást találni, amely mind a két fél számára kielégítő.
A mediáció főbb elemei:
* az egyezkedést segítő technikák alkalmazása,
* a probléma megfogalmazása,
* az álláspontok közelítése,
* az egyezkedés folyamatának lépésekre bontása,
* az empatikus kommunikáció fejlesztése,
* alternatív megoldások keresése,
* közös cél kialakítása,
* a beszűkülés, bizalmatlanság, merev attitűdök kialakulásának megakadályozása.
Mikor célszerű a mediáció alkalmazása?
Mikor célszerű a mediáció alkalmazása?A mediációs (békéltető/közvetítő/közbenjárói) tevékenységet olyan esetekben célszerű alkalmazni, amikor két vagy több fél között érdekellentét vagy nyílt konfliktus támad, és a résztvevők nem tudják konstruktívan vagy belátható időn belül megoldani, valamint szükség van a kapcsolat, a további együttműködés fenntartására.
Ilyen helyzet kialakulhat, amikor
1. az érdekeltek közül az egyik vagy mind a két fél háttérbe szorítottnak érzi magát,
2. kellemetlen múltbéli tapasztalatok, rossz várakozások, bizalmatlanság, előítélet van a felek között, emiatt nem bíznak a pozitív kimenetelben,
3. eltűnik a közös cél, a közös érdek helyett nyerő/vesztő helyzetek alakulnak ki (egymás bosszantása, ellenséges hadállások, játszmák),
4. a felek a korábbi sérelmeket életben tartják, a másiknak rosszhiszeműséget, negatív szándékot tulajdonítanak.
Miből eredhet a pereskedés szándéka? »
Ezekben az esetekben megoldást jelent egy pártatlan, semleges harmadik személy segítsége a vitázóknak abban, hogy megegyezésre jussanak.
Legelőnyösebb körülmények a mediáció számára, további részletek itt: http://www.mediaciovalacsaladokert.hu/mediatorok
A mediáció (tanácsadás, közvetítés) segít:
25% feltárni a valódi szükségleteket
0% megítélni a pontos helyzetet
75% kialakítani a megfelelő megoldást
0% megvalósítani a kialakított megoldást
0% nem segít, mert a bíráskodás egyik formája
0% nem segít, mert a „kompromisszumkeresés” gyakorlásának egyik módja
0% egyik állítás sem igaz, inkább a bíróság
0% majd ha jobban megismerem, akkor szavazok
Hozzászólások eddig: 4
Sándor Piroska üzente 14 éve
Léteznek és dolgoznak olyan mediátorok, akik iskolai (tanár-diák-szülő) konfliktusokra szakosodtak. És úgy tudom, hogy az iskolák pályázhatnak, hogy ezt igénybe vehessék. A "mediátornak lenni"-t iskolában nem lehet tanítani, viszont lehetne, és kellene konfliktus kezelést, vitakultúrát, egymás elfogadását, és viselkedés kultúrát.
Ezt nemzeti tanterv nélkül is át lehet adni a diákoknak, ha a tanár személyisége alkalmas erre.
Keller Gábor üzente 14 éve
Zsoldos Gabriella üzente 14 éve
A mediációt , mediátornak lenni már oktathatnák az ált. iskolákban is. Több konfliktus megoldódna ha a tanár - diák -szülő közti probléma megoldásában mediátor segítene az iskolákban .
Keller Gábor üzente 14 éve
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás